Computest Performance Assurance Principles

Op basis van tien jaar research in performancetesten en monitoring hebben we vijf pijlers opgesteld die van fundamenteel belang zijn wanneer je de applicatie-prestaties in lijn wilt krijgen met de gebruikersverwachtingen.

  • Focus op performance

    Performance assurance vraagt om organisatorisch bewustzijn van en commitment voor applicatieperformance. Door top management-ondersteuning en inkoop van operations en IT.

  • Continu proces door hele applicatie lifecycle

    Performance assurance moet een cyclisch proces zijn, geïntegreerd in de complete application lifecycle (ALC). Alleen zo blijf je de constant veranderende gebruikersverwachtingen waarmaken.

  • Compleetheid leidt tot assurance

    Voor de best mogelijke performance assurance is een complete keten van activiteiten nodig. Selectieve performancetesten en monitoring geven je alleen een snapshot van de performance.

  • Duidelijkheid in samenwerking

    Performance assurance vraagt om intensieve samenwerking tussen verschillende afdelingen en derde partijen. Duidelijke verdeling van verantwoordelijkheden en processen leidt tot succes.

  • De juiste tool voor de klus

    Testen en monitoren gebeurt grotendeels via tools. Om de juiste tool voor een specifieke activiteit te kiezen, heb je diepgaande kennis en ervaring nodig in de brede performance tool-markt.

Computest Performance Assurance Cycle

Op basis van onze vijf performance assurance-pijlers hebben we de geïntegreerde Computest Performance Assurance Cycle ontwikkeld, georganiseerd rondom onze customers application lifecycle. Onze negen service-categorieën bieden onze klanten optimale ondersteuning in hun application performance.

Onze diensten zijn cyclisch georganiseerd rondom de application life cycle van onze klanten. Daarbij houden we rekening met de gebruikte technische omgevingen en bieden we passende diensten aan. De go/ no-go momenten tussen de omgevingen borgen dat de gedefinieerde performance-criteria behaald worden.

Computest Performance Assurance Deployment

We bieden onze diensten aan via verschillende modellen. Zo ondersteunen we onze klanten altijd op de manier die het beste bij ze past. Afhankelijk van de benodigde diensten en de organisatie van de klant, kiezen we welke van de drie modellen het meest geschikt is:

Detachering

Klanten huren onze professional(s) tijdelijk in om capaciteit uit te breiden of een bepaalde expertise aan hun eigen team toe te voegen. Het Computest team heeft een breed scala aan kennis, vaardigheden en ervaring. Onze specialisten opereren altijd onder management van de klant.

Lees Meer

Project

Op basis van een specifieke behoefte definiëren we een service-project met een bepaalde functionele scope en tijdsplanning. Bijvoorbeeld in geval van een nieuwe applicatie of migratie. In overleg met de klant doen we projectmanagement en leveren we specialisten en tools voor de uitvoering.

Lees meer

Abonnement

We kunnen terugkerende diensten leveren die zijn ingebed in de interne processen van onze klanten. Deze diensten zijn gebaseerd op een abonnementsmodel en variëren van een specifieke audit of monitoring tot een compleet geïntegreerd performance assurance service model.

Lees Meer