THE FIRST STEP TO CONTROL IS INSIGHT.
>>

24/7 Incident Response

Hebt u nu te maken met een cyberincident? Bel het incident response-team van Computest op 088-7331338.

Wij staan 24/7 klaar om u te helpen het incident zo snel mogelijk op te lossen en uw organisatie snel en efficiënt weer op weg te helpen.

Incident Response Hotline

Incident of noodgeval? Ons Incident Response team is 24/7 bereikbaar.

>>
Onze oplossing

Snel weer back in business

Wanneer u met onze 24/7 hotline belt maken wij direct een inschatting aan de telefoon en geven indien mogelijk gelijk al advies om (verdere) schade te beperken. Binnen een paar uur gaan onze specialisten aan de slag met het oplossen van het incident.

Onze ervaren incident response specialisten werken snel, grondig en zorgen dat iedereen kalm blijft door de gestructureerde en bewezen aanpak.

Wij nemen de coördinatie op ons, en zorgen ervoor dat de business zo snel mogelijk weer up and running is. Zodat u weer door kan met de dagelijkse organisatie.

>>
Onze werkwijze

Wat is incident response?

Wanneer een organisatie geraakt wordt door een cyberaanval is het zaak om via een gestructureerd proces het incident aan te pakken. Het proces van omgaan met een cyberincident heet incident response. Cyberincidenten kunnen bijvoorbeeld een ransomware aanval zijn, een datalek of verdachte activiteit op het netwerk van een organisatie. Belangrijk is dat er snel, efficiënt en zorgvuldig wordt omgegaan met een (mogelijk) incident. Het Computest incident response team helpt u hierbij met zowel technische als organisatorische ondersteuning. Voorbeelden van incidenten die wij vaak afhandelen zijn: ransomware, gehackte websites en malware op IT-systemen.

Onze werkwijze bij Incident Response

Wanneer na de telefonische inschatting en eerste adviezen blijkt dat meer hulp gewenst en nodig is, kunnen onze specialisten binnen 2 uur u gaan ondersteunen met de volgende punten:

  1. De oorzaak en impact van het incident achterhalen
  2. De schade van het incident zoveel mogelijk beperken
  3. Zo snel mogelijk de normale operatie weer hervatten
  4. Assisteren bij de communicatie met betrokken partijen, autoriteiten en/of aanvallers

Hiermee brengen we direct technische expertise in uw organisatie die u ondersteunt ten dure van het gehele incident. Tijdens het incident neemt Computest de gehele coördinatie van de hersteloperatie op zich. Computest werkt hierbij zoveel mogelijk volgens het NIST- en SANS-stappenplan voor incident response:

0002_8_Incident_Response_proces_RGB_NL-02.png
Deze website werkt het beste met JavaScript ingeschakeld